Den här sidan använder cookies. Genom att fortsätta accepteras ditt samtycke. Learn more

109.1m FM

Rumanien ett mardromslag for sveriges landslag

opinion
3 dagar sedan Mästarlaget blev...

I början av månaden avgjordes SM-finalen och Europacupfinalerna. Under den andra halvan drog landslagsaktiviteterna igång. Maj är en månad då ryktena om vem som går var, surrar som flitiga bin i en bikupa. Nytt för den här säsongen är alla tränarbyten både i elitserien 6 plus en dröse nya assisterande och allsvenskan 4.

Upplagd Rumanien ett mardromslag for sveriges landslag Annette Andersson kl. Skicka med e-post BlogThis! Vi har varit på semester i norra Italien. När vi vandrade runt charmiga Modena, en regnig söndag, fick vi se detta på ett av torgen! Jämfört med förra året, så har de allsvenska klubbarna blivit klart bättre på att informera om sina spelare.

Siffran framför respektive lag motsvarar placeringen i tabellen Inlägget uppdateras löpande, precis som vanligt Om du vet fler spelare som är på g - maila gärna till  handbollsfreak gmail.

Kristina Dacin hette tidigare Kristina Klocza. Gift sig under sommaren. Spelar nu tredje säsongen med BHIF. DamallsvenskanDamhandbollHandbollÖvergångar. Här kommer en sammanställning på det jag listat ut om läget just nu.

Trodde ni att Rumänien skulle...

Siffran framför respektive lag motsvarar placeringen i sluttabellen Om du vet fler spelare som är på g - maila gärna till  handbollsfreak gmail. Jag uppdaterar löpande, precis som vanligt. Erik Larholm, tränare VästeråsIrsta 3. Jannike Wiberg hette tidigare Nordström. Gift sig innan säsongsstarten. DamelitserienDamhandbollHandbollÖvergångar. Det rör på sig som alltid den här tiden på året.

Här kommer en nåt å någe aktuell lista på svenska spelare utomlands. Jag uppdaterar inlägget löpande, precis som vanligt. DamhandbollHandbollSvenska utlandsproffs i Rumanien ett mardromslag for sveriges landslagÖvergångar. Bloggen fyller 1 år: Midsommarblomster, tusenskönor och förgätmigej. Sedan dess har jag lagt ut ytterligare 95 inlägg. Det har handlat om allt från egna funderingar till mästerskap för de tre landslagen, månadskalendrar, "medianytt"inlägg och summeringar efter varje månad.

Jag har valt att jobba lite okonventionellt med min blogg. Jag uppdaterar i inläggen i stället för att skriva nya hela tiden. Det tar kanske lite tid att vänja sig vid den modellen, men jag trivs med det arbetssättet. Sen gillar jag att ha med minst en bild i varje inlägg. Min filosofi är att en bra bild säger minst lika mycket som en massa ord. Bäst gillar jag när bilden och texten jobbar tillsammans.

Läsarkretsen har ökat successivt. Totalt har det varit 81 läsare det första året. Mest populära inlägg ha varit övergångarna elitserien och allsvenskan och "Damhandboll i media". Man kan ju tro att "Rumanien ett mardromslag for sveriges landslag" blir stenlugnt på handbollsfronten under sommarmånaderna - juni, juli och augusti, men Så är det inte alls. I stället är det utomhusturneringar, ungdomsmästerskap och både SM och EM i beachhandboll. Plus träningsmatcher och träningsturneringar. Jag kommer att hålla ett öga på vad som händer och sker och uppdatera i inläggen eller skriva nya under sommarmånaderna.

Handbollsfreak

Men jag kommer att unna mig semester med lata dagar också. Det blir en och annan resa - en hägrar precis om hörnet. Jag hoppas att du får en fin sommar eller vilken årstid det nu är på den sida av vårt runda klot, som du befinner dig på. Och förstås att du fortsätter att läsa Rumanien ett mardromslag for sveriges landslag min Damhandbollsblogg. Det gick väl tja Kritiken är inte nådig i media, då vi vant oss vi att damlandslaget tar sig till alla mästerskap.

En av de saker som förvånade mig var Klingvalls kommentar om den sista time-outen, som spelarna fick hålla - i stället för att få raka och tydliga besked av ansvarig coach. Polens danske förbundskaptenen landstränare på danska Kim Rasmussen hade läst på läxan och tog med sig tre plusmål till returen i Polen. Det polska landslaget har gradvis flyttat fram positionerna sedan han tog över, som förbundskapten. Kanske räcker det hela  vägen den här gången, kanske inte? Våra egna tjejer är på hemmaplan och laddar om batterierna inför lördagens retur.

Finns det något positivt att hämta från mötet i Örebro? Jag gillade det nykomponerade försvarsmittlåset Blohm-Westberg. Det fungerade lika bra, som under Nettbuss Open.

Ett mardrömslag för ÖSK då...

Två unga, fräcka tjejer, som visade noll respekt för motståndarna och gick ut och smällde på. I Viborg har hon haft framgång, som vänstersexa och är förstås bra på västernio också. Jannike Nordström kom återigen in och stängde Rumanien ett mardromslag for sveriges landslag precis, som i sin första landskamp mot Serbien. I returmatchen har tjejerna allt att vinna och jag hoppas att de vågar tro på sig själva och sitt eget spel.

Att de visar upp den spelglädje, som finns i handbollen, i kombination med fighterhjärtat och vinnarskallarna. Vad drömmer jag om? Jo lite oortodoxt tänkande. Sivertsson som kliver fram och visar det jag sett så måånga gånger i TV-rutan, när han var tränare i danska Kolding. Lugnet och viljan och klokheten. Eller nä förrsten låt Hagman starta på niometer, så har vi våra vänsterhänta med direkt.

Att Johanna Westberg får börja på vänsternio med Johanna Ahlm som playmaker. Oavsett vem, så byt direkt om det inte fungerar. En målvakt behöver få tag i några bollar för att komma rätt in i matchen. Oavsett vilka, som får starta, så önskar jag allra mest att tjejerna glöderså in i den, visar tålamod och glömmer allt om tekniska fel. Att de hämtar massvis av go energi ur den polska publikens engagemang och har j-ligt kul.

De flesta kvalmatcherna har klara segrare, som dessutom har returmötet på hemmaplan. Spännande lär det bli i Polen, Rumänien, Ryssland och definitivt i Kroatien. Handboll i media under juni Nu går vi in i en lugnare period på sätt och vis. Sommarturneringar får inte samma mediauppmärksamhet, som A-landslagsaktiviteter och SM-slutspel. I alla fall är det så i det här avlånga landet. Jag uppdaterar detta inlägg löpande med rosa textprecis som vanligt.

Om du har tips - maila gärna till  handbollsfreak gmail. Du som är nyfiken på vad som skrevs eller sändes i radion eller på TV i vissa fall under   januari ,  februari ,  mars  ,   april   eller maj   - kolla i mediainläggen under respektive månad.

Publicerat Var och Vad. Topptränare gästar handbollsskola Radio Skaraborg: Lidköping kan dra sig ur allsvenskan - trots gratisplats Partille Tidning: Sävehof får möte Krim Svenska Dagbladet: Nu pustar Sävehof ut - slipper mardrömslag Göteborgs Posten: Spännande gruppspel väntar för Sävehof Värmlands Folkblad: Klubben på jakt efter en kvinnlig ordförande Värmlands Folkblad: Helltons drömvärvning Göteborgs Posten: Första laget på plats Partille Tidning: Sävehof till gruppspelet Västmanlands Läns Tidning: Börjar säsongen - Rumanien ett mardromslag for sveriges landslag landslaget Skövde Nyheter: Johansson på landslagsläger Sigtunabygden: Åtta elitlag klara för Annliz Cup Nya Lidköpings tidning: Skuru inleder med tufft derby Göteborgs Posten: Glädjebesked till Sävehof Märsta.

Skånela inleder mot RP och Skuru Helahälsningaland: Under den andra halvan drog landslagsaktiviteterna igång. . i Spanien); +3: Polen-Sverige Rumanien ett mardromslag for sveriges landslag +2: Rumänien-Slovakien (retur i Rumänien) GT/Expressen: Nu pustar Sävehof ut - slipper mardrömslag.

digitalcamerasource.info digitalcamerasource.info digitalcamerasource.info premiarminister/ digitalcamerasource.info mardromslaget/. Rumänien - ett mardrömslag för Sverige Han ska leda Rumäniens damlandslag, i första hand över VM-kvalet i juni. Nerikes Allehanda -

DU ÄR HÄR:
Nyhetsflöde